Ogłoszenie o sprzedaży domu/mieszkania — sprawdź jak je napisać, co w nim zawrzeć i gdzie je umieszczać!

0
1224
dom

Sprzedaż domu lub mieszkania rozpoczyna się z pewnością od napisania ogłoszenia i jego publikacji. To dzięki niemu potencjalni klienci mogą zapoznać się z naszą ofertą, a wiele osób dowie się w ogólne o naszej nieruchomości. Pisząc odpowiednio takie ogłoszenia i umieszczając je w odpowiednich miejscach, możemy znacznie zwiększyć szanse na sprzedaż — gdyż im więcej zainteresowanych osób ogłoszeniem, tym więcej atrakcyjnych ofert w krótkim czasie. Poniżej opisujemy jak stworzyć poprawne ogłoszenie o sprzedaży, co w nim zawrzeć i gdzie je umieszczać.

Jak napisać ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości?

Pierwszym elementem, na jaki musimy zwrócić uwagę, pisząc ogłoszenie o sprzedaży mieszkania, jest styl i forma takiego ogłoszenia. Jeśli będą one nieodpowiednie, wiele osób rezygnuje nawet z oglądania mieszania, a jeśli będą poprawne, spora część oglądających z ciekawości lub szukając innego mieszkania, sprawdzi nasze mieszkanie osobiście. Pierwszą kwestią jest zatem forma. Ogłoszenie musi posiadać wszystkie kompletne i poprawne dane o nieruchomości. Nie warto zatajać pewnych rzeczy lub pozostawić ich wyjawienie “na później”. Poprzez takie działanie prawdopodobnie zmarnujemy jedynie nasz czas. Wszystkie informacje i dane powinny być podane zwięźle, konkretnie i precyzyjnie np. od myślników — pomijając jedynie sekcję opisową nt. lokalizacji. Dobrym pomysłem jest umieszczenie informacji w partiach np. dotyczących samego budynku i technicznych parametrów, rozkładu, typów pokoi i powierzchni czy opłat i spraw formalnych. Informacje warto też umieszczać od tych najkorzystniejszych np. brak czynszu, ilość pokoi, roku budowy itp. do tych mniej atrakcyjnych jak starszy typ ogrzewania czy brak prysznica itp. Samo ogłoszenie powinno być też pisane prostym i zrozumiałym językiem.

Zdjęcia, to również obowiązkowy element ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości

Kolejnym ważnym elementem są zdjęcia. To właśnie dzięki nim nasze ogłoszenie jest widoczne na liście z innymi ogłoszeniami i mogą one decydować o tym, czy potencjalny klient będzie chciał obejrzeć naszą nieruchomość. Sprzedając mieszkanie, zdecydowanie powinniśmy wykonać poprawne i dobre jakościowo zdjęcia. Należy wykonać je za dnia, gdy panuje dobre oświetlenie, odpowiednim aparatem fotograficznym np. lustrzanką lub dobrym smartfonem oraz odpowiednio ujmować każde pomieszczenie, aby było widoczne w całości. Jeśli mamy taką możliwość, możemy o pomoc prosić np. znajomego, który interesuje się fotografią w zamian za pizze czy kolację. Najlepszym pomysłem, który możemy wykorzystać, jest zamówienie profesjonalnej sesji zdjęciowej nieruchomości. Oferują je profesjonalni fotografowie, zakłady fotograficzne czy freelancerzy, którzy w cenie kilkudziesięciu złotych wykonają odpowiednie zdjęcia.

Bardzo ciekawym pomysłem jest wykonanie zdjęć 360 stopni, czyli takich, po których da się rozglądać dookoła — klikając i przeciągając myszką po zdjęciu. Zdjęcia takie możemy umieścić na Facebooku i dodawać odnośniki w ogłoszeniu. Jeśli jednak nie chcemy eksperymentować, możemy po prostu wykonać standardowe zdjęcie główne, przedstawiające ogólny wizerunek domu jako miniaturkę i kilkanaście zdjęć wnętrza. Wbrew pozorom jest to niezwykle ważny element, gdyż dzięki niemu klienci mogą chcieć oglądać nasze mieszkanie lub po prostu zamknąć ogłoszenie, jeśli zdjęcia będą ciemne, przekrzywione i nie będą budziły zaufania.

Informacje o nieruchomości

Jednym z najważniejszych elementów w ogłoszeniu są informacje o nieruchomości. To na ich podstawie przeważnie zapada decyzja o obejrzeniu mieszkania. Jeśli wiemy już, jak je przedstawiać, warto pamiętać, aby znalazły się w ogłoszeniu odpowiednie dane. Z pewnością będą to dane odnośnie stanu technicznego budynku takie jak rok budowy, typ okien, ogrzewanie, stan instalacji elektrycznej i wodnej, materiały wykorzystane do budowy czy możliwość ew. przeróbek. Kolejną grupą są te dotyczące samego mieszkania lub domu takie jak ilość pokoi, metraż, spis poszczególnych pomieszczeń, informacje o tym, czy pokoje są przechodnie oraz o dodatkowych pomieszczeniach takich jak piwnica, strych, komórka itp. Elementem, o którym zapomina wiele osób jest też opis samego budynku. Powinniśmy w ogłoszeniu podać informacje o kamienicy lub bloku, piętrze czy ilości mieszkań na klatce. Ważną informacją jest też stan prawny tzn. forma własności, wysokość czynszu, ilość właścicieli itp.

Większość serwisów, w których umieszczać będziemy ogłoszenia, ma odpowiednie rubryki, w których wpisujemy konkretne dane. Warto jednak przygotować ogólne i całościowe ogłoszenia zawierające wszystkie informacje. Wklejać będziemy je na różne portale i nie będziemy musieli już sprawdzać, czy dany portal posiada rubrykę np. z metrażem, czy też nie.

Sąsiedztwo i okolica

Tworząc ogłoszenie o sprzedaży mieszkania, zdecydowanie warto również umieścić ostatnią sekcję — okolica i sąsiedztwo. Możemy w niej nieco bardziej opisowo przedstawić “sąsiadów” z najbliższej okolicy oraz spisać plusy danej koalicji. W liście punktowej możemy podać też odległości np. do dworca pkp, centrum czy innych punktów miasta oraz spisać wszystkie szkoły, przedszkola, sklepy itp. znajdujące się w pobliżu naszej nieruchomości. Nie należy zapominać też o kilku słowach o komunikacji miejskiej. Wiele osób często będzie korzystało właśnie z niej, dlatego informacje te są niezwykle ważne. Jeśli mamy czas i sposobność możemy też zamieścić zdjęcia okolicy, parku czy widoku z okna, jeśli jest atrakcyjny.

Gdzie publikować ogłoszenie?

Nawet jeśli napiszemy najlepsze ogłoszenie, a nikt go nie zobaczy, nie odniesiemy sukcesu. Jeśli posiadamy już zdjęcia i tekst, powinniśmy ogłoszenie opublikować w jak największej ilości miejsc. Z pewnością będą to wszystkie portale ogłoszeniowe z anonsami o nieruchomościach, takie jak Olx czy Otodom. Warto dodać ogłoszenie też na kilkunastu innych portalach — nieco mniej popularnych, ale również odwiedzanych wiele osób. Anons warto dodać do prasy lokalnej. Możemy też uczynić to w kilku gazetach w najbliższych dużych miejscowościach. Ogłoszenie o sprzedaży możemy też upublicznić w social mediach między znajomymi, gdyż poczta pantoflowa działa niezawodnie od lat.

Warning: A non-numeric value encountered in /usr/home/rmenkala20/domains/gardenhouse.pl/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1008

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here