Sypialnia jako oaza spokoju: Jak zminimalizować stres w sezonie jesiennym?

0
181
Sypialnia jako oaza spokoju

Sypialnia to miejsce w domu, które powinno stanowić oazę spokoju. To w tym pomieszczeniu każdy z nas spędza aż 1/3 każdego dnia! Przemyślane zaaranżowanie pokoju może sprzyjać nie tylko głębokiemu snu, ale również redukcji poziomu stresu. Dlaczego jesień jest dla wielu osób okresem pełnym napięcia? Jak radzić sobie ze stresem i jaką rolę w tym zakresie odgrywa przemyślane umeblowanie sypialni?

Przesilenie jesienne – spadek samopoczucia

Jesienią znacznie zmniejsza się ilość promieniowania słonecznego. Tym samym, większość osób żyjących na naszej szerokości geograficznej jest narażona na niedobór witaminy D. Podstawowym objawem tego problemu jest znaczny spadek energii i pogorszenie samopoczucia. Nieustanne zmęczenie i senność obniżają produktywność i sprawiają, że prawidłowe funkcjonowanie w różnych sferach życia jest utrudnione. Spadek wyników w pracy czy szkole może stać się przyczyną wzrostu poziomu stresu. W ten sposób powstaje błędne koło! Senność i zmęczenie wywołują stres, a napięcie pogarsza problemy związane z wypoczynkiem. Wszystko to może obniżać nastrój, a w skrajnych przypadkach prowadzić do depresji sezonowej.

Zdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem

Na szczęście istnieje wiele skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem. Z jakich narzędzi warto korzystać jesienią, aby dobrze się czuć i nie ulegać nadmiernemu napięciu?

  • Dbanie o wypoczynek – bardzo ważne jest dbanie o sen. Wyspany organizm jest w stanie zdecydowanie lepiej radzić sobie z docierającymi do niego stresującymi bodźcami. W tym celu warto wyznaczyć sobie sztywne godziny kładzenia się do łóżka i wyposażyć sypialnię w dobry materac raz wygodną poduszkę.
  • Ćwiczenia oddechowe i wyobrażeniowe – dla wielu osób w sytuacjach stresowych zbawienne okazuje się skupianie się na chwili obecnej i świadome oddychanie. Pomocne są też ćwiczenia wyobrażeniowe, które można znaleźć w różnych poradnikach samopomocowych, a także w sieci.
  • Wyłapywanie zniekształceń myślenia – odnajdywanie zniekształceń myślenia umożliwia przeformułowywanie przekonań i tworzenie zdrowszych alternatyw.
  • Rytuały i zdrowe nawyki – wprowadzenie do swojej codzienności wyciszających i relaksujących rytuałów może znacznie podnieść odporność na stres.

Aranżacja sypialni, a niższy poziom stresu

Sypialnia to miejsce przeznaczone do wypoczynku i relaksu. Jesienią warto umieścić w niej dekoracje, które dodadzą jej przytulności. Domowa atmosfera, która obniży napięcie, z pewnością ułatwi zrelaksowanie się i nabranie dystansu do stresujących bodźców. Z kolei wyposażenie pokoju w wygodny materac i komfortową, ergonomiczną poduszkę sprawi, że zasypianie stanie się szybsze i przyjemniejsze. A jak powszechnie wiadomo – organizm pełen energii jest w stanie zdecydowanie lepiej radzić sobie w trudnych i wymagających sytuacjach, a stresory nie działają na niego destrukcyjnie.

Jesień to czas sprzyjający nadmiernym reakcjom stresowym. Warto w tym czasie zadbać o jak najwięcej relaksujących rytuałów i przywiązać szczególną wagę do codziennego wypoczynku.

Artykuł sponsorowany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here